آسیب شناسی؛ محور همایش چهارمین همایش تعزیه در شهر تفرش برگزار می شود

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش- خبرگزاری مهر: دبیر چهارمین همایش تعزیه تفرش گفت: این همایش با حضور محققین و پژوهشگران برجسته تعزیه کشور برگزار می شود.

یوسف شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در چهارمین همایش تعزیه با محوریت نکوداشت " رضا حیدری" برگزار می شود افزود:آسیب شناسی، نقش پوشی و موسیقی در تعزیه از دیگر محورهای همایش تعزیه است.

وی افزود: پژوهشگران برجسته کشوری  پیروز ارجمند در زمینه موسیقی، داوود فتحعلی بیگی در خصوص آسیب شناسی تعزیه، احمد جولایی در خصوص ادبیات تعزیه، محمد حسین ناصر بخت در زمینه ادبیات و نقش پوشی در تعزیه و اردشیر صالح پور در خصوص تعزیه خوانی و شخصیت استاد رضا حیدری در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

شاه حسینی با اشاره به اینکه این همایش در طی چهار سال برگزاری  به تجلیل از پیشکسوتان و پیرغلامان این عرصه پرداخته است، اظهار داشت: در سال گذشته این همایش به طور ویژه با محوریت پیرغلامان برگزار شد و در آن از شادروان کربلایی حسن گنجعلی تقدیر بعمل آمد.

وی در پایان گفت: در حاشیه این همایش نمایشگاه  بزرگ عکس تعزیه، اثاث و لباس تعزیه و نسخ تعزیه برگزار خواهد شد که  گوشه ای از گنجینه های شهرستان تفرش در خصوص تعزیه است.

گفتنی است این همایش چهارم آبان ماه در مجتمع فرهنگی هنری پروفسور حسابی شهرستان تفرش با حضور هیئت های تعزیه و انجمن های تعزیه ایران برگزار خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 13:34 | نویسنده : میثم اله وردی |